Guerillacampagne ‘HUISWERK’

 “In het ijltempo waarin coalities worden gevormd en bestuursakkoorden worden geschreven, hopen we dat de ‘HUISWERK’-checklist een nuttige tool is om de stand van zaken in de provincie, stad of gemeente na te gaan en te verbeteren binnen de lokale mogelijkheden. Hiermee zetten we horeca nog eens extra hoog op de lokale politieke agenda” , zegt De Caluwe. Ons menu met een brede waaier aan suggesties kwam dan ook tot stand in samenspraak met ondernemers uit de lokale afdelingen van Horeca Vlaanderen. Zij worden namelijk dagelijks geconfronteerd met verschillende uitdagingen. We hopen dat er de komende jaren heel wat suggesties kunnen worden afgevinkt uit ons menu" , benadrukt voorzitter Paul Snoeys.

Huiswerk (mee)brengen

Geen enkele besluitvormer staat dichter bij ondernemers dan de lokale besturen. Daarom zijn onderbouwde bestuursakkoorden van groot belang, zeker voor de horeca. Met de campagne ‘HUISWERK’ reikt Horeca Vlaanderen, als sectorfederatie, een brede waaier aan ondernemersgerichte suggesties aan op lokaal en provinciaal niveau. Op die manier wil men de beleidsmakers ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes voor de sector.

Regelmatig structureel overleg plegen met de lokale horecaondernemers, het hebben van een horecacoach in de gemeente of stad, het uitdragen van loyale concurrentie tegenover tijdelijke horeca zoals zomer- en winterbars via onder andere het “Manifest Horeca Pop-Up”, instaan voor de bereikbaarheid van horecazaken: het zijn slechts enkele van de meer dan 50 concrete en haalbare voorstellen die we op tafel leggen bij de (toekomstige) burgemeesters en gedeputeerden.

In de komende dagen ontvangen alle coalitievormers van de grootste partijen, volgens de uitslagen van 13 oktober, een doosje met het suggestiemenu ‘HUISWERK’ in de bus.

Het doel van de ‘HUISWERK’-campagne is om dialoog te creëren alsook behouden tussen de beleidsmakers en de lokale afdelingen van Horeca Vlaanderen. We kijken er alvast naar uit om in de komende maanden en jaren te kunnen proeven van onze suggesties op het terrein


Guerillacampagne ‘HUISWERK’

Verkiezingsdebat september 2024

De zomer gaat naar zijn einde en er komt alweer een belangrijke verkiezing aan. De gemeenteraadsverkiezing kan een direct effect hebben in de uitbating van uw zaak denk maar aan pop-ups, vergunningsbeleid, evenementen,… Voor deze reden gaat Horeca Leuven een unieke samenwerking aan met de organisaties die de stem vertegenwoordigen van ONDERNEMEN IN LEUVEN nl. Liefst Leuven, Unizo Vlaams-Brabant&Brussel en Voka- Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant. Al deze organisaties gaan een politiek debat organiseren, hier moet u op aanwezig zijn als u de juiste stemkeuze wil maken.

Lees meer keyboard_arrow_right

Samenwerken, samengroeien

Binnen een gratis traject van zes maanden begeleidt Horeca Vlaanderen honderd horecaondernemers naar een duurzamer personeelsbeleid, met de steun van Toerisme Vlaanderen.

Lees meer keyboard_arrow_right

Voorzittersdebat "Kaarten op tafel"

Met #kaartenoptafel bracht Horeca Vlaanderen voor het eerst in lange tijd de zeven Vlaamse partijvoorzitters samen. Het gespreksonderwerp: de toekomst van onze horeca. In een uniek kader schotelde Horeca Vlaanderen haalbare suggesties voor, die voor onze horecaondernemers en hun medewerkers op het terrein broodnodig zijn. Het resultaat? Verrassende antwoorden en stevig discussies. Herbekijk het volledige debat via onze filmpjes.

Lees meer keyboard_arrow_right

Horecagids 2024

De stad Leuven en Horeca Leuven stelden de jaarlijkse Horecagids voor, het handige overzicht op zakformaat van Leuvense hotels, restaurants en cafés.

Lees meer keyboard_arrow_right

Uitstap horeca expo 2023

Een fijne terugblik naar onze geslaagde jaarlijkse uitstap Horeca Expo in Gent.

Lees meer keyboard_arrow_right

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x